Sie befinden sich hier

Inhalt

Reklama dźwignią handlu…

Zachęcać do zakupu piwa miały klientów coraz liczniej wykorzystywane reklamy (prasa, szyldy). Popularne stały się także podstawki pod kufle i szklanki z piwem, na których również zamieszczano slogany reklamowe, np.: „Szczycieńskie piwo. Mistrzowski trunek Mazur” - tak reklamował się browar Daumów ze Szczytna. Pod koniec XIX wieku wprowadzono ponadto etykiety na butelkach, które w latach 20. i 30-tych XX wieku weszły już na stałe do powszechnego użytku. Zawierały one informacje o producencie lub miejscu rozlewu oraz piwie (nazwa, gatunek, właściwości, data przydatności do spożycia). Wiele z etykiet umieszczanych na piwach z Warmii i Mazur (np. z Biskupca i Braniewa) pochodziło z drukarnia Otto Siedego z Elbląga, który zapewne wyspecjalizował się w tego rodzaju działalności. Przy braku zachowanych piw warzonych w tamtym okresie, etykiety pozwalają poznać gatunki i style piw produkowanych przez browary i tym samym goszczących na stołach mieszkańców Warmii i Mazur w XIX i XX wieku.

Kontextspalte